Binnen een bedrijf is het verplicht om minimaal één werknemer aan te stellen als preventiemedewerker. Als het bedrijf maximaal 25 medewerkers in dienst heeft, mag de werkgever ook zelf preventiemedewerker zijn.
De exacte inhoud van de taken van de preventiemedewerker is onder meer afhankelijk van de structuur, grootte en omstandigheden van het bedrijf. De preventiemedewerker heeft in ieder geval drie wettelijke taken (artikel 13 van de Arbowet, lid 7):
Optionele taken
Naast de drie wettelijke taken kan de preventiemedewerker eventueel zijn/haar takenpakket ook uitbreiden. Denk hierbij aan het:
Voor praktische ondersteuning van deze onderwerpen hebben we voor de preventiemedewerker specifieke trainingen zodat de preventiemedewerker voldoende onderlegd is om de taken uit te kunnen voeren. Ook voor het uitvoeren van de RIE kunt u bij ons terecht voor deskundige ondersteuning.
Wil je je graag inschrijven voor een training preventiemedewerker of wil je graag meer informatie?
Neem gerust contact met ons op!
Er komt natuurlijk heerlijk zomers weer aan en dat is weer een goede reden om te barbecueën. Om alles...
BekijkHet heftruck certificaat is niet verplicht. Wel kan de werkgever dit verplicht stellen voor zijn werknemers. Volgens de Arbowet...
BekijkDe minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft budget ter beschikking gesteld om de verbruikskosten van de Automatische Externe...
BekijkWe weten nu dat het vanaf 1 juli 2022 wettelijk verplicht is om een rookmelder te hebben op elke...
Bekijk